Dezvoltatorul de trenuri de pasageri Orient Express prezintă cel mai mare velier din lume, numit Orient Express Silenseas, la aproape 140 de ani de la lansarea primelor sale trenuri de lux.
„Această revoluție în istoria maritimă este un angajament ambițios care împinge limitele a aceea ce este posibil”, se arată într-un comunicat al constructorului de nave.
Un rezultat al unui parteneriat unic francez dintre liderul mondial în domeniul ospitalității Accor și Chantiers de l’Atlantique, un lider mondial în domeniul construcțiilor navale, acest extraordinar iaht cu vele al viitorului, cu interioare spectaculoase, va porni la drum în 2026, potrivit Interesting Engineering.
Firma descrie nava ca fiind o bijuterie oceanică lungă, de 220 de metri lungime, cu un tonaj de 22.300, constituind spații pentru mașini nesupravegheate (UMS) și 54 de apartamente care măsoară, în medie, 70 de metri pătrați.
Nava va avea, de asemenea, un apartament prezidențial monumental de 1.415 metri pătrați (inclusiv o terasă privată de 530 de metri pătrați), două piscine, inclusiv o piscină de tură, două restaurante și un bar exclusivist.
Velierul Orient Express va găzdui, de asemenea, un Amfiteatru-Cabaret, acolo unde multe spectacole vor prinde viață și un studio privat de înregistrări, unde vor putea fi înregistrate melodii originale.
Pasagerii care vor ajunge la bordul navei vor avea acces la tratamente spa, sesiuni de meditație și explorări cu escală pentru a descoperi comori culturale care „permit oaspeților să se deconecteze complet de la realitate și să oprească timpul”.
„Cu Orient Express Silenseas începem un nou capitol în istoria noastră, preluând experiența și excelența călătoriilor de lux și transpunând-o pe cele mai frumoase mări ale lumii”, a declarat Sébastien Bazin, președinte și director general al Accor.
„Acest velier de excepție, cu rădăcini în istoria Orient Express, va oferi servicii de neegalat și spații cu un design rafinat, care amintesc de epoca de aur a croazierelor mitice. Inovația se află în centrul acestei nave ultramoderne, care va revoluționa lumea maritimă cu noi tehnologii pentru a răspunde provocărilor actuale în materie de sustenabilitate. Este o navă concepută pentru a transforma visele în realitate, o vitrină pentru cel mai bun savoir-faire francez”, a adăugat Sébastien Bazin.
Între timp, Laurent Castaing, directorul general al Chantiers de l’Atlantique, a declarat că această navă nouă va introduce o nouă eră în industria navală.
„Acest concept, născut în birourile noastre de design în 2018, este chintesența cunoștințelor noastre în domeniul arhitecturii navale, construcția de corpuri sofisticate, precum și proiectarea de spații luxoase. În plus, instalarea a trei platforme SolidSail, un sistem revoluționar de propulsie eoliană de 1.500 de metri pătrați, pentru care am dezvoltat și testat un prim prototip, va contribui în mod semnificativ la propulsia navei. Combinat cu un sistem de propulsie hibrid care funcționează cu gaz natural lichefiat (GNL), Silenseas va deveni astfel nava de referință în ceea ce privește funcționarea și designul ecologic”, a conchis Castaing.
Orient Express Silenseas a fost inspirat de o călătorie făcută de fondatorul Orient Express, Georges Nagelmackers, în 1867, când s-a îmbarcat pe navele transatlantice care făceau legătura între Europa și America și a decis să exploreze Statele Unite. Această călătorie pe mare a fost cea care avea să inspire mai târziu, în 1883, lansarea trenului său, devenit acum legendar: Orient Express, care abordează călătoriile de lux pe uscat.
Submarinul de lux pe baterii îți permite să dai petreceri sub apă. Cum arată mașinăria?
Seceta scoate din apele Dunării nave scufundate în Al Doilea Război Mondial